۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۸۰۵۰
آیت‌الله صدیقی:

زاویه گرفتن با ولی فقیه مقابله با حق است| ما نمی‌توانیم؛ شعار انسان‌های ضعیف و دنیا طلب است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه زاویه گرفتن با ولی فقیه مقابله با حق است، گفت: تعلقات دنیوی برخی انقلابیون را ضد انقلاب می‌کند و برخی نیز با نشان دادن ضعف در برابر دشمن شعار ما نمی‌توانیم و نمی‌شود را سر می‌دهند.
اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ماه محرم در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب و عزاداران حسینی برگزار شد، گفت: خداوند به بشر عنایت‌هایی کرده تا شاید در صراط مستقیم به‌سوی کمال مطلق سیر و سلوک کند تا رنگ خدا بگیرد و از همه تعلقات اسارت‌بار آزاد و به لقاءالله برسد.

وی افزود: خداوند به انسان فطرت عطا کرد، خدا در خمیره انسان گرایش به خدا و گرایش به پاکی‌ها را به ودیعه گذاشت تا از گناهان، رذایل و تعلقات دنیوی اجتناب کند. این فطرت محرک است و انسان را به‌سوی خدا حرکت می‌دهد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند به بشر الهام می‌کند تا تقوا پیشه کند، ابراز کرد: بشر قدرت تمیز دارد و می‌تواند ظلم و عدل را تشخیص دهد تا با عادت و انس گرفتن با محیط بد مسخ نشود. انسان خوب و بد بودن راست و دروغ را تشخیص می‌دهد و این تشخیص به‌واسطه الهام الهی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در کنار فطرت و عقل، انبیاء و ائمه اطهار(ع) را برای هدایت بشر فرستاد، گفت: در طول تاریخ سابقه ندارد که خداوند امتی را بدون زمامدار، هادی و رهبر به خودشان واگذار کرده باشد. خداوند برای بشر هم پیامبر مبعوث ساخت و هم امام برای آنان تعیین کرد.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه مستقل مطلق تنها خداوند است، عنوان کرد: اگر کسی خود را مستقل و غنی ببیند از خط صداقت خارج است، امامان معصوم مجذوب حق و مظهر حقیقت مطلق هستند آن بزرگان مجرای صفات جلال و جمال‌ بوده و غباری از انسانیت و استقلال در وجود آنان وجود ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه امام معصوم قرآن ساعد است، اظهار داشت: انسان‌های صادق در همه ادوار هستند و قرآن کریم می‌فرمایند: راه خودتان را انتخاب کنید و با مخالفان همراهی نکنید؛ در دوران غیبت امام زمان(عج) خود حضرت بر ما حجت معرفی کرده و آن ولی فقیه است.

وی افزود: امروز ولی‌فقیه حجت است و بودن با ایشان بودن با امام زمان(عج) و خداوند متعال است ازاین‌رو زاویه گرفتن با ولی‌فقیه در اصل زاویه گرفتن با امام زمان(عج) و مقابله محض با حق و شرک به خداوند متعال است.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه خداوند دو حجت ظاهری و باطنی به انسان داد تا حق را درک کند، گفت: نظام جمهوری اسلامی حکومتی با آرم اسلام و پرچم‌داری نایب حجت است که توانست تحول و انقلابی درحرکت عالم ایجاد کند اما باید توجه داشت که نقطه‌ضعف‌های مجریان امر ربطی به اصل انقلاب ندارد زیرا در زمان پیامبر و امامان نیز این نقطه ضعف‌ها بود.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: در دوران پیامبر اکرم(ص) خالد بن ولید با عنوان جمع کننده زکات دست به کشتار مسلمانان ‌زند، در دوران امام علی(ع) گاهی برخی کارگزاران و منصوبان ایشان خیانت‌هایی به اسلام و امام کردند؛ امروز نیز برخی‌ها با سوءاستفاده از موقعیت‌ها مشکلاتی را برای نظام ایجاد کرده‌اند اما نمی‌توان این مشکلات را به اصل نظام گره زد.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحول فرهنگی در جهان بود، گفت: انقلاب اسلامی به مردم جهان فهماند که می‌توانند بر حاکمان جور اعتراض کنند و بر سر آنان فریاد بزنند و نفرت و انزجار خود را به دیکتاتورهای خودشان ابراز کنند درحالی‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این جرات و اقدام نه در کشور ما و نه در سایر کشورهای جهان وجود نداشت.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: اگر امروز شیخ زکزاکی‌ها وجود دارند، اگر مقاومت سوریه، مقاومت یمن و مقاومت بحرین وجود دارد و اینکه ما می‌توانیم در مرز‌های اسرائیل با دشمن مبارزه ‌کنیم همه به برکت انقلاب اسلامی است بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید انقلاب دستاوردی نداشته است. امروز دشمنان از پیشرفت‌های موشکی، دفاعی و دانشگاهی ما نگران هستند و از همه نگران‌کننده‌تر برای آنان وجود روحیه شهادت‌طلبی در جوانانی همچون شهید حججی‌ها است.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: با همه پیشرفت‌هایی که انقلاب داشته متأسفانه امروز عده‌ای قلیل با سخنان گزاف به مقدسات و انقلاب توهین می‌کنند اما نباید کسی تصور کند که انقلاب به آخر رسیده است. گاهی تعلقات دنیوی مانند مال و فرزندان انسان انقلابی را ضدانقلاب و انسان آزادی‌خواه را ذلیل می‌کند به حدی که چشم به بیگانه می‌دوزد و از گفتن ما می‌توانیم می‌ترسد ازاین‌رو هیچ عرضه‌ای از خود نشان نمی‌دهد.

وی انقلابی گری را موحد و عاشورایی بودن دانست و گفت: ما باید بدانیم چرا یک جامعه توحیدی و مسلمان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند اینکه رهبر معظم انقلاب مساله بصیرت و خواص را مطرح می‌کنند بسیار مهم است تا مورد توجه انقلابی‌ها قرار گیرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات